vanjaaas

Vanja Ås

Åska

Publicerad 2012-03-29 21:03:42 i Allmänt

Igår kväll åskade det rejält ett tag :S jag kan ju säga att jag är livrädd för åskan och det är Rockan med :(

Jag skulle precis ta på honom tränset när det blixtrade till framför ögonen på mig och sen efter bara några sekunder började det åska. Och det var inga små smällar heller!

Rocky stod som sagt i gången och började vibrera, jag har aldrig sett en häst som är så rädd, han visade ögon bitorna med så jag slängde iväg tränset och försökte lugna honom och när han blivit lite lugnare o slutat kommer att brak till. Jag trodde att han skulle få hjärtklappning eller något liknande och jag blev också skit rädd! :(

Det var meningen att jag skulle rida dressyr på banan men eftersom det åskade så, så sket det sej vilket kanske bara var bra :)

Så idag blev det dressyr eftersom det inte blev så igår :) han var väldigt pigg så jag longerade honom först :) sen gick han ju faktiskt super!  Pigg o glad :) imorron blir det nog en uteritt på båda pollarna :) det var väldigt länge sedan jag red ut på Rockan så det skulle han nog tycka vara roligt :)


Imorron blir det kanske bio med syster och systars kompis :)

Kram Vanja <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vanja

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela