vanjaaas

Vanja Ås

Dagens - en bra dag :)

Publicerad 2012-02-25 22:03:33 i Allmänt

Hej hej :) idag har jag städat sadelkammaren till den nya hästen som kmr imorgon :) det är så spännande! Hästen heter Confidence och är 8 år, 165 cm KWPN.

Red Rockan i eftermiddags. Vi hälsade på hos Tea, vi stod och pratade ett tag och det hann bli lite mörkt när jag red hem så tvär stannade en bit framför står två stora älgar (som jag inte såg förän han hade stannat) Rockan börjar darrra och jag kännde hans hjärta slå genom sadeln. Och såklart kommer det en bil vilket inte gör sitvationen bättre! Han gör små antydningar till att stegra och sen när bilen är jämte reser han sej och vänder ett halvt varv, bilen gasar på och han får mer panik. Det var inte lätt att få honom lugn så vi kunde ta oss förbi älgarna, så jag hoppade av honom för han var helt paralyserad och svarade inte alls på mina hjälper. men när jag lede förbi honom gick det bra han stäppade fram.
Det är inte helt lätt med en häst som är mörkrädd, stackaren <3

Mamma och pappa är på "vuxen kalas" och kommer inte hem förän 4-5 timmar (y) :)

Jag och min lillebror ser på James Bond, dricker hallonsoda och käkar chips och cheez ballz :) go kväll (y) (Lena har gått o lagt sej)
 

Kram Vanja <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vanja

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela